Kontrolni inženjering

 

Sa više od pet godina radnog iskustva u autoindustriji, možemo slobodno reći kako je ona naša najveća specijalnost.

A specijalizirani smo za izradu upravljačkog softvera za tehnologiju transporta karoserije kroz proizvodni proces, i to najčešće kroz lakirnicu (eng. paint shop), ali spomenuli bi i projekte unutar BIW (Body In White) područja kao i MFE (Material Flow Engineering) područja.

Karoserija se obično transportira na saonicama ili popularnije – skidu. Ovisno od tvornice do tvornice, lakirnica je obično podjeljena na više podsustava, odnosno PLC područja, a u svakom području se odvija određeni tretman na karoseriji.

Najveći greenfield projekt na kojem smo radili pune dvije i pol godine (razvijanje softvera, puštanje u pogon i na koncu podrška pri proizvodnji) imao je čak 16 PLC-a, od čega smo bili odgovorni za njih čak 14!

Upravljački softver obično razvijamo unutar postojećeg standarda proizvođača automobila, međutim razvili smo i vlastite upravljačke blokove u slučaju da je klijent fleksibilan ili nema vlastiti standard.

Hardver s kojim radimo obično je najpoznatijih proizvođača industrijske opreme za automatizaciju – Siemens, Schneider, Rockwell Automation (Allen-Bradley), SEW Eurodrive, PILZ, Danfoss, Keyence, Banner, SICK, Leuze…

Osim upravljačkim softverom, paralelno razvijamo i sigurnosni (safety) softver za sva sigurnosna područja unutar PLC područja. Ovisno od klijenta do klijenta, nekada se ovaj softver programira na istom PLC-u kao i upravljački softver, a ponekad klijent zahtjeva poseban PLC samo za sigurnosnu namjenu.

Ukoliko tražite partnersku tvrtku koja bi za Vas odrađivala softverski dio posla, puštanje u pogon (commissioning), planiranje projekta ili pak sve – na pravom ste mjestu! Javite nam se, a mi Vam svojim iskustvom i kvalitetom jamčimo ugodnu suradnju i profesionalnu uslugu.

Upravljačke stanice

Roller Table ili Roller Bed (njem. Rollenbahn) je najčešće upotrebljivana stanica za horizontalni transport karoserije. Ovisno o tome gdje se nalazi, može imati svega jedan pa do čak nekoliko senzora za upravljanje. Obično sadrži jedan pogonski motor i pripadajući pretvarač frekvencije, a ovisno o poziciji može imati i jako puno drugih dodataka poput kamera za čitanje bar ili QR kodova, pina za pozicioniranje ili neke druge senzorike.

Lift stanica obično se koristi za vertikalni transport karoserije između više katova unutar tvornice i za veće udaljenosti. Za kraće udaljenosti, obično se koristi Scissor lift (škarasta dizalica). Za pozicioniranje lifta obično se koristi laserski mjerač udaljenosti zbog visoke preciznosti i veće sigurnosti. Pozicioniranje se može napraviti i pomoću senzora, što je jeftinija ali i manje sigurna varijanta.

Cross chain je kompleksna stanica koja se sastoji od više jednostavnih stanica, obično Roller tablea, Excentric lifta i po potrebi Turn tablea, a koje međusobno tvore jednu cjelinu. Obično se sastoji od lančanog prijenosa karoserije sa jedne na drugu stanicu. Da bi to bio u stanju izvesti, Roller table je modificiran na način da mu je dodana funkcionalnost lifta, pa se ta stanica još naziva Excentric table. On može imati tri pozicije rada: u gornjoj poziciji iznad lanca nalazi se kad ima karoseriju na sebi ili ako ju prima s neke susjedne stanice; u srednjoj poziciji, koja je pozicijski tek malo ispod lanca, nalazi se kad prihvaća karoseriju koja dolazi preko lanca; u donjoj poziciji se nalazi kad se ostvaruje transport preko CC-a , tj. RT predaje karoseriju susjednom RT-u koji je isto na CC-u. Kao što se dolje na slici može pretpostaviti, Cross chain se može nadograđivati teoretski beskonačno, a jednom cjelinom smatramo dio CC-a koji pokriva jedan lanac, a stanice unutar tog lanca njegovim dijelom.

Još neke od važnijih stanica koje se često upotrebljavaju:

 

  • Turn table: Stanica se još sastoji od Roller tablea, a kada karoserija dođe u poziciju, može se zakretati i do 360 stupnjeva horizontalno u specijalnim slučajevima, međutim uglavnom je dovoljno do 180 stupnjeva za sve zahtjeve.
  • Stacker: Stanica koja se sastoji od Roller tablea, Scissor lifta i pomoćnih hvataljki koje uobičajeno slažu skidove jedan na drugi tvoreći stack. Na ovaj način postiže se ušteda prostora bez potrebe za velikim buffer područjima pri manipulaciji sa skidovima.
  • Destacker: Stanica koja je jednaka kao Stacker, ali obrnute funkcionalnosti. Ona razdvaja stack skidova na pojedinačni, obično neposredno prije stavljanja karoserije na skid.
  • Workstation: kao što samo ime kaže, stanica na kojoj se nešto radi – obično zaposlenici tvornice obavljaju nekakve poslove na karoseriji, a stanica mora ispuniti visoke standarde sigurnosti kako nebi došlo do ozljede čovjeka.

Naši najveći klijenti

Tesla Motors Inc.
Volkswagen AG
Daimler AG (Mercedes-Benz Group)